Gemeenten nemen tijdelijk geen aanvragen voor nieuwe reisdocumenten meer in behandeling.

Aanvraag reisdocumenten op stadskantoorSinds 9 mei 2012 nemen gemeenten geen aanvragen voor nieuwe reisdocumenten meer in behandeling als het oude reisdocument op of na 1 september 2012 nog geldig is. Als u kunt aantonen dat u naar naar een land reist dat een minimale geldigheidsperiode van het paspoort of de Nederlandse identiteitskaart hanteert bij aankomst of vertrek wordt de aanvraag door de gemeente wel in behandeling genomen.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft deze  aangepaste werkinstructie voor het aanvragen van reisdocumenten naar de gemeenten gestuurd. De maatregel i genomen vanwege de grote extra vraag naar reisdocumenten onder andere doordat vanaf 26 juni kinderen van alle leeftijden een eigen reisdocument nodig hebben en niet meer mogen worden bijgeschreven op het paspoort van de ouder.

Meer informatie over dit onderwerp van de rijksoverheid.

Op de website van uw eigen gemeente staat ook meestal welke situatie voor u van toepassing is.

 

 

 

Reacties zijn gesloten.